Galerie: Naše ikonické fotky se staly hitem českého internetu
Když jsme přišli s nápadem napodobovat ikonické fotografie, tak jsme ani v nejmenším netušili, jaký poprask na internetu vyvolají. Původní myšlenka byla, že fotky zveřejníme pouze na našem Facebooku a Instagramu, kde se již dlouhodobě snažíme, často vtipnou formou, informovat veřejnost o tom, jaké činnosti v metropoli provádíme, a zároveň lidem přiblížit, co vše obnáší práce v Pražských službách. Fotky se ale během chvilky staly doslova hitem českého internetu. Na sociálních sítích již posbíraly tisíce lajků a všimla si jich i média, která o nich napsala spoustu článků.
Vše přitom začalo náhodou. První ikonická fotografie vznikla spontánně na žižkovském přechodu během tradiční zimní údržby komunikací. Podobnost se slavnou fotkou z Abbey Road, která se objevila na coveru stejnojmenného alba skupiny Beatles, byla od první chvíle zřejmá, a tak jsme se rozhodli fotku zveřejnit na našich sociálních sítích. Tam příspěvek okamžitě získal stovky reakcí a internetový hit byl na světě.
Během pracovních činností se nám podařilo zachytit i další ikonické momenty – vztyčování americké vlajky na ostrově Iwodžima, obědvající dělníky na mrakodrapu a momentku Freddieho Mercuryho z legendárního koncertu na stadionu Wembley. První dvě zmíněné fotky mají zajímavý příběh, o který bychom se s vámi chtěli podělit.
Mnoho lidí si totiž myslí, že ani v jednom případě se nejedná o momentku, ale o fotografem aranžovaný snímek. A jak to tedy ve skutečnosti bylo? V případě obědvajících dělníků je to pravda, fotka byla skutečně inscenovaná a jejím účelem byla propagace nového mrakodrapu, známého jako RCA Building, který patří do komplexu Rockefeller Centre. U druhé zmiňované fotografie to ovšem pravda není. Snímek pořízený po vítězné bitvě na ostrově Iwodžima je skutečně momentkou, přestože se jednalo už o druhé vztyčování vlajky. Původní vlajka totiž byla z místa odnesena jako památka na válečný úspěch a byla nahrazena vlajkou druhou, jejíž vztyčování zachytil fotograf Joe Rosenthal.
+ There are no comments
Add yours